dimecres, 8 de juny del 2011

Julian Simón es va trencar tíbia i peroné al gran premi de Catalunya de motos


El 5 de juny s'ha convertit en una data nefasta per a la integritat física dels pilots. L'any passat, a Mugello, Valentino Rossi patia la lesió més important de la seva carrera en fracturar tíbia i peroné de la cama dreta en una caiguda. Diumenge va ser Julián Simón qui va patir idèntica lesió a la cama dreta. A diferència del primer, la lesió del de Villacañas va ser conseqüència d'una maniobra inexcusable d'un rival, el turc Sofuoglu. Ahir a la tarda l'equip que encapçala el doctor Ángel Villamor va procedir a la delicada reconstrucció de la tíbia, trencada en nombrosos fragments, i del peroné, amb una fractura en el terç distal.
"Amics, em trobo bé, gràcies a tots pel vostre suport, de veritat. Tinc fractura de la tíbia i el peroné i espero que m'operi el meu amic Àngel Villamor. De veritat, tranquils que estic bé tot i que amb dolor". El twit el va escriure poc abans de partir cap a Madrid en avió medicalitzat i dóna fe del tarannà positiu de Julito, un dels pilots més estimats del pàdoc.
Després de visionar l'accident, Simón explicava que "em sembla espectacular, igual que penso que Sofuoglu es va precipitar. Ell mateix no sap per què va fer això. Passem pàgina ja centrar-nos en avui. Tinc ganes d'operar-me ja".
Fins al rei Joan Carles, a qui Villamor va operar el divendres del genoll, es va recordar d'ell i li va manar ànims.

Barça


El desafío está ahí: hay que mantener la competitividad en una plantilla que lleva tres años ganándolo casi todo, 10 de 13 títulos. Fichar es un asunto delicado en este Barça, por la excelencia de su equipo titular y por un estilo tan peculiar que hace difícil dar con las piezas adecuadas, incluso con el mundo entero por mercado. Pero los técnicos lo consideran necesario. Quieren renovar algunas caras en el personal del vestuario, lo que supone nuevos estímulos para todos, para los que juegan más y los que juegan menos. Cuatro fichajes son los que tienen programados y afectarán a todas las líneas. La idea es que vengan un defensa, un medio y dos delanteros. De todos ellos, el centrocampista es quien solamente tiene un candidato. Debe ser Cesc Fàbregas, ningún otro. ParaPep Guardiola, Cesc es el fichaje madre, el que viene pidiendo desde el pasado verano para elevar la competitividad y asegurar la continuidad del modelo futbolístico. El esfuerzo económico que suponga para el club condicionará todo lo demás.
Sobre las otras necesidades sí se puede debatir, con unas listas más o menos abiertas. Por ejemplo, en la defensa la prioridad ha cambiado. Ya no se quiere traer a un central tras el descubrimiento de Abidal y Mascherano. Ahora, la idea es incorporar a un lateral izquierdo, que será con toda probabilidad el fichaje menos oneroso para las arcas del club. Ahí está el ejemplo de José Ángel, del Sporting, o José Enrique, del Newcastle, éste último novedad en la lista de futuribles, como pareja de baile de Adriano, ya que Maxwell se irá.
Y queda la delantera. El gol es caro y el Barça lo asume.Alexis Sánchez y Giuseppe Rossi son los preferidos, pero el verano es largo y lo importante es acertar.